Jak wybrać rowerek treningowy?

Jazda rowerem jest nie jedynie miła, lecz również zapewnia mnóstwo korzyści. Kształtuje naszą figurę i polepsza własną formę. Natomiast to powoduje, iż wyglądamy oraz czujemy się doskonale we własnym ciele. Niestety w Polsce nie zawsze mamy okazję na nim pojeździć na rowerze. Zmieniają się pory roku, natomiast z nimi warunki pogodowe. Jest na szczęście doskonałe rozwiązanie owego kłopotu. To rower stacjonarny, jaki możemy postawić sobie w domu oraz ćwiczyć gdy jedynie mamy chęć.

Zalety rowerów treningowych

Rowerek treningowy ma mnóstwo zalet. Przede wszystkim zapewnia skuteczny oraz efektywny trening w warunkach mieszkaniowych – nie zajmuje przy tymże mnóstwo miejsca. Zmuszają do ciężkiej pracy mięśnie dolnych części ciała z wyjątkowym naciskiem na mięśnie łydek, ud i pośladków. Trening zapewnia organizmowi szereg dóbr – polepsza jego kondycję, umożliwia zgubić zbędne kilogramy lub uporać się z trudnymi bólami pleców, natomiast również oddziałuje korzystnie na układy oddechowy i krążenia. Mięśnie stają się niezwykle elastyczne, natomiast kości wzmacniają się.

Użyteczność – specjalne wyposażenie

Nie od dziś wiadomo, iż naszym zmaganiom z formą winna towarzyszyć optymalna wygoda oraz użyteczność urządzenia. Niezależnie od typu oraz rodzaju wehikułu wytwórcy przykładają ogromną wagę do funkcjonalności. Zakwalifikować do niej można niezliczone udogodnienia w formie regulowanych siodełek, kierownicy, uchwytów lub pozostałych funkcji w formie pomiaru czasu, dystansu oraz sprawdzania pracy organizmu. Dużo ćwicząc należałoby również zainwestować w najdoskonalsze suplementy na osłonę stawów.

Typy rowerów treningowych

To duży dobór najnowszych sprzętów powoduje, iż możemy wszystko dostosować do swoich preferencji, natomiast budżet, chociażby relatywnie niewielki, nie eliminuje możliwości wyboru urządzenia treningowego do osobistych preferencji. Natomiast należy przyznać, iż wytwórcy starają się jak mogą, żeby podołać oczekiwaniom chociażby kapryśnych klientów z charakterystycznymi potrzebami. Między innymi dlatego, także przed nabyciem, należałoby ustalić własne potrzeby oraz preferencje, żeby dobór był przemyślany oraz co najistotniejsze, budził zadowolenie.

Rower stacjonarny to niezwykle atrakcyjna forma treningu. Jak widać dobór wariantów jest ogromny oraz przed zakupem sprzętu należy doskonale rozważyć zastosowanie roweru. Najistotniejszy przy kupnie roweru jest dobór pozycji, jaką przyjmuje się podczas ćwiczeń. Następną istotną sprawą jest dobór oporu w rowerze, najlepiej gdy narzędzie zapewnia kilka bądź chociażby kilkanaście poziomów oporu, pozwala to na różnorodne typy treningu. Potem należałoby zastanowić się nad opcjami dostępnymi w komputerze roweru.

People obraz autorstwa javi_indy - www.freepik.com

Karnet na siłownię czy zakup własnego sprzętu?

Do rozpoczęcia sezonu wakacyjnego zostało jeszcze sporo czasu, ale przezorni plażowicze już teraz wdrażają mniej lub bardziej intensywny plan treningowy. W ten sposób chcą zapewnić sobie atrakcyjny wygląd. Coraz częściej przyświecają im także motywy zdrowotne. Warto się ruszać, przy czym różnorodność form aktywności pozwala na dopasowanie ich do temperamentu oraz oczywiście jednostkowych oczekiwań. Jedno z zasadniczych pytań na temat treningu odnosi się do miejsca jego podejmowania. Z jednej strony jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne siłownie i trudno odmówić im popularności. Jednocześnie ogromnym zainteresowaniem cieszy się oferta sklepów z wyposażeniem sportowym. Polscy konsumenci chętnie inwestują w to ostatnie. Czy zatem najchętniej ćwiczą w domu?

Ćwiczenia na start

Aktywność w zaciszu własnych czterech kątów kusi zwłaszcza na początku treningowej drogi. Ludzie nie chcą obnosić się ze swoją kiepską kondycją czy nadmiarem kilogramów. Jeżeli miałoby to generować silny stres, a przez to zniechęcać do kontynuowania ćwiczeń, lepiej stworzyć sobie własną siłownię w domu. Nie trzeba do tego kroci, obejdzie się też bez osobnego pomieszczenia. Najchętniej wybieranymi przyrządami są obecnie:

  • rowerek treningowy,
  • orbitrek lub stepper,
  • własna bieżnia.

O tym, jaki sprzęt sprawdzi się najlepiej, decydują indywidualne predyspozycje. Jedno jest pewne, osobom ze sporą nadwagą od bieżni bardziej wskazany jest rowerek treningowy lub stepper. Ćwiczenia na nich są mniej obciążające dla stawów niż bieganie.

Tak wiele miejsc do ćwiczeń


Ćwiczenia we własnym domu mogą się wydawać mniej motywujące, a mimo to sprawdzają się w przypadku wielu osób. Ogromną zaletą jest w takim wypadku możliwość podejmowania aktywności fizycznej o dowolnej porze. Nie trzeba ograniczać się do godzin otwarcia siłowni, choć akurat te obecnie bardzo sprzyjają użytkownikom. W większości przypadków do klubu fitness trzeba jednak dojechać. A to zajmuje czas, który dałoby się poświecić na ćwiczenia w domu. Rowerek treningowy czy bieżnia wbrew pozorom nie zajmują tak dużo miejsca. Można je wstawić do sypialni, gdzie z reguły znajduje się kawałek wolnej przestrzeni. Jeżeli ktoś nie wie, jaki sprzęt wybrać, warto nomen omen wybrać się na siłownię i przetestować różne przyrządy. Ćwiczenia na niektórych z nich sprawią więcej przyjemności i właśnie w takie wyposażenie domowej siłowni opłaca się inwestować. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, by w prywatnym zaciszu mieć swoje ulubione sprzęty, a także raz na jakiś czas wybrać się do lubianego klubu fitness. Najważniejsze jest urozmaicanie sobie aktywności i utrzymanie jej w codziennym życiu.

Woman obraz autorstwa lyashenko - www.freepik.com

Czym powinien się wyróżniać rowerek treningowy?

Rowerek treningowy należy do najpopularniejszych urządzeń fitness. Mogą one być wykorzystywane zarówno podczas rehabilitacji, jak też robienia ćwiczeń cardio. Dzięki temu, iż w małym stopniu obciążają nasze stawy są zalecane osobom borykającym się z owego rodzaju kłopotami zdrowotnymi. Rowery treningowe są również niezwykle uniwersalne oraz bez trudności mogą stanowić element ćwiczeń osób w dowolnym wieku. Rowery stacjonarne wymagają pracę mięśni łydek, ud, pośladków i w niższym stopniu brzucha, klatki piersiowej, grzbietu oraz ramion.

Rower stacjonarny – jaki wybrać?

Nim zdecydujesz się na dany typ roweru stacjonarnego, zastanów się, ile jesteś skłonny na niego wydać. Teraz dostępne są różnorodne typy, od tychże najprostszych do zaawansowanych technologicznie. Gdy chcesz jeździć na rowerze stacjonarnym jedynie dla wypoczynku oraz naprawy sprawności, nie ma sensu kupić najdroższego typu. Rowerek treningowy z głównymi funkcjami w zupełności starczy. Przeanalizuj również sposób jego przechowywania.

Rower magnetyczny

Tenże rodzaj roweru treningowego jest niewątpliwie bardziej zaawansowany aniżeli określany poprzednio rower mechaniczny. Jest on trochę cięższy, ale zdecydowanie łatwiejszy w obsłudze. Mnóstwo osób uważa, iż to właściwie najdoskonalszy dobór. Regulacja oporu koła odbywa się przez hamulec magnetyczny, poprzez co jesteśmy w stanie postawić właściwy dla nas opór z ogromną precyzję, dodatkowo możliwy jest tutaj zdecydowanie większy opór maksymalny aniżeli w wypadku rowerka mechanicznego. Kolejnym atutem jest to, iż funkcjonuje on zdecydowanie ciszej, co w warunkach mieszkaniowych może być niezwykle dobre.

Rowery elektromagnetyczne

Są większym poziomem ewolucji roweru magnetycznego. Ułożenie siły oporu odbywa się elektronicznie, za pośrednictwem procesora oraz jest sterowane zbytnio pomocą napędu elektrycznego. Może być organizowane mechanicznie np. we współzależności od osłabienia oraz stanu obciążenia serca. Identycznie jak rower magnetyczny, narzędzie działa prawie bezszelestnie. Sprzęt elektromagnetyczny jest z zasady bogatszy w funkcje aniżeli jego konkurenci, oraz co za tymże idzie, zdecydowanie droższy.

Parametry na jakie należałoby zwrócić uwagę

Niezależnie od tego, jaki typ stacjonarnego roweru treningowego wybierzesz, wciąż będziesz musiał wybierać między wieloma dostępnymi na rynku rodzajami. Aby uprościć sobie decyzję, zwróć uwagę na parę głównych parametrów, jakie pozwalają ograniczyć dobór do narzędzi właściwych dla Ciebie. Przede wszystkim zwróć uwagę na rozmiary roweru – w końcu musisz odnaleźć dla niego miejsce. Obowiązkowo zobacz też dopuszczalną wagę osoby ćwiczącej – tak, aby mieć gwarancję, iż sprzęt nie ulegnie zniszczeniu z powodu przeciążeń.

People obraz autorstwa javi_indy - www.freepik.com